Uncategorized

Speed dating i st staffan

Almedalen 1 juli: Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet? Genom att kombinera strategi, innovation, design, kommunikation och teknik skapar de holistiska varumärkesupplevelser som spänner över hela kundresan.

Genom renovering, reparation och kreativt återbruk får använda saker nytt liv och kan säljas vidare. Grundarna Annika Jankell och Ulrica Örn ser bara fördelar med dagens digitala möjligheter. Lunchseminarium: Så tar du fram en effektiv strategi för influencer marketing och får in det i mediemixen Svensk Hållbarhetsranking är Sveriges största och mest omfattande kartläggning av det hållbara varumärkeskapitalet.

Välkommen att starta året med nya kontakter på årets värdefullaste mingel för marknadsförare och kommunikatörer! Vad har hänt sedan GDPR trädde i kraft? Vår juridiska samarbetspartner MarLaw reder ut begreppen och delar med sig av en värdefull update. Med semiotik, en forskningsmetod för att förstå underliggande betydelser i all form av kommunikation, kan alla era nuvarande uttryck förklaras och kartläggas.

Välkommen till en nätverksträff med Kundinsikt. Välkomna att lyssna på Helya Houshmand, grundare av kommunikationsbyrån Story Relations, tala om värderingsdriven kommunikation. Genom ett samarbete med Swedish Content Agencies kan Marknadsföreningen Stockholm erbjuda sina medlemmar specialpris till Content Day 14 november. When the giant Amazon decides to enter a market, local players must be prepared. Come listen to PHD and hear how the entering of Amazon was done in other markets and what that means for us. Följ med när Susanne Grossauer, Head of Employer Branding hos Nobia, berättar om Nobias första steg för att hitta ett gemensam employer brand, och resan som följer.

Specialerbjudande till Marknadsförenings medlemmar från Berwalhallen. Gå på konsert torsdagen den 8 nov kl till halva priset.

SearchWorks Catalog

Välkommen till ett seminarium och valfritt studiebesök med och hos SVT, som berättar hur de arbetar för att vara tillgängliga för publiken, bedriva dialog kring svåra ämnen och inte minst skapa ett gott samtalsklimat. Förra årets vinnare av Årets Framtidslöfte, Malin Cronqvist, samt vinnaren av Årets Disruptör, Karma, kommer och berättar om sina bästa tips och det arbete de gjort som gjorde att de vann förra årets utmärkelser.

På detta frukostseminarium berättar Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, om hur följarna och publiken leder redaktionen till rätt beslut om innehållet i kanalerna — och hur Scania får sitt redaktionella arbete att fungera långsiktigt. Undersökningen är den första neuro science-undersökningen i Norden och den första i världen att studera verkliga kampanjer från annonsörer.

Vi samlar alla nätverksledare på Boulebar över en lunch — för pepp, för att dela bra idéer och hitta nya grepp, och sätta en bra plan för den kommande tiden. Så går du på djupet med kundinsikt, med Savvy Design Collaborative —Hur du med hjälp av service design kan stå närmare dina kunder än konkurrenterna. Varje företag har en historia som är unik och som ingen annan kan kopiera. Det gäller oavsett hur gammalt företaget är. Det är en resurs för marknadsföring och kommunikation — som alldeles för få företag utnyttjar.

Under detta frukostseminarium diskuterar vi hur företag kan hitta sätt att vara fortsatt relevanta i en föränderlig konsumtionskultur. Välkommen att lära känna Marknadsföreningen Stockholm och det program vi erbjuder dig som medlem. Hur utvecklar du kulturstrategier och beteenden som driver rakt mot affärsmålen, och skapar varumärket du och dina kollegor vill stå för?

Nätverksträff med Beteendedesign 4 september. Välkommen till höstens första träff i retailnätverket RIO där vi denna gång återigen gästspelar på Cartina där ämnet är "Growth hacking" och hur man arbetar strukturerat med digitalt driven tillväxt. I höstas startade Svenska Dagbladet, som bevakat politik sedan , och Baaam, en ett år gammal plattform för unga kvinnor, ett spännande samarbete genom att bilda en gemensam valredaktion. Mängden budskap ökar, transparensen är hög för konsumenter i medielandskapet tack vare sociala medier och graden av teknikutveckling. I en allt mer snabbrörlig och uppkopplad värld finns fler mediekanaler än någonsin, tekniska möjligheter i form av exempelvis AI, Machine Learning, ökad mätbarhet och ett skifte där konsumenten befinner sig i förarsätet.

Nu när det börjar bli varmare så öppnar den härliga uteterassen utanför loungeytan och receptionen på vårt nya kontor i United Spaces, och vad passar då bättre än medlemsmingel och afterwork? Det bjuds på överraskningar och en tävling! Dessutom köper du dryck till förmånliga medlemspriser i baren under hela tillställningen.

När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har.


  1. More by Klara Brattgård.
  2. ##### Internetdejting i års åldern – Dejta utan att ligga ner - Dejtingsajt tjejer..
  3. Research group.

Konsumenter söker upplevelser och är beredd att betala mer för de varumärken som ger dem det. Vad krävs för att lyckas? Och hur får man sin organisation att göra jobbet? Välkommen till ett lunchseminarium hos Söderhavet där Mattias Svensson och futuristen Jens Lanvin utforskar relationen mellan tid och design samt samspelet dem emellan vid framtagandet av design som nått ikonstatus. Skip to content Kommande event Avslutade event Kalender. Välj kategori Visa alla Student Webbinarium Nätverksträffar.

Läs mer. Webbinarium: Hur skyddar du dina varumärken genom krisen? Online med nätverket MiS Marknadscheferna: Få med dig ledningsgruppen 23 juni: Hur säkerställer du som marknadschef att du får gehör i organisationens ledningsgrupp? Digital Sommar-AW! Marknadsföreningens Dag - med fokus på utveckling och nya insikter!

Lunchwebbinarium: Så hanterar du tvister och avtalsfrågor i spåren av Corona 27 maj: Välkommen till ett webbinarium med vår juridiska partner MarLaw! Online med nätverket Varumärke: Relevant varumärkeskommunikation under Coronakrisen 20 maj: Följ med oss när nätverksgruppen Varumärke gästas av Kantar Sifo och få reda på hur du ska kommunicera just nu och hur du säkerställer att du kommunicerar i linje med ditt varumärkes kärnvärden. Välkommen på en digital After Work! Lunchwebbinarium: Engagera och skapa effekt med content marketing 12 maj: Vi gästas av content marketing-experten Maria Westman, från C by West.

Webbinarium: Så lyckas du på Youtube! Webbinarium: De 3 disciplinerna för lojala och lönsamma kundrelationer 29 april: Hur bra är din organisations kundupplevelse idag och hur mäter du det? Årsmöte 24 april: Välkommen till föreningens årsmöte ! Online med Beteendedesign: Säljkultur — 7 synder stjäl affärer i orostider 24 april: Hör två beteendedesigners presentera de vanligaste dödssynderna i en säljorganisation!


  • göra på dejt i skänninge.
  • göra på dejt i lackalänga-stävie.
  • Nyhetsarkiv.
  • Webbinarium: Marketing During and After Corona 22 april: How learnings from the Chinese advertising market can help brands plan ahead. Online med nätverket CxL: Personaliserad interaktiv video 17 april: Välkommen till en online-träff med CxL som genomförs på engelska, på temat personaliserad interaktiv video - den nya konverterings- och lojalitetsskaparen. Marketing Afternoons ONLINE: Kommunikationens kraft — Att bygga hållbara varumärken 15 april: Silla Levin reder ut hållbarhetsbegreppet, delar med sig av värdefulla insikter och råd samt visar upp några exempel på bra och effektiv kommunikation med hållbarhet i fokus.

    Följ oss via e-mail

    Webbinarium med nätverket RIO: Live video shopping — framtidens retail? Medlemspris till digitala Webbdagarna Stockholm ! Webbinarium: Skapa tillväxt med hjälp av SEO 10 mars: Vill du öka den organiska trafiken till din sajt, och behöver tips på hur du kan gå tillväga? Nätverket B2B: Actionable LinkedIn marketing strategies for B2B teams in 5 mars: What differentiates the companies successfully using LinkedIn to acquire leads and how can you apply these strategies to grow your business in ?

    Nätverket Content Marketing: Native advertising med Barncancerfonden 20 februari: Välkommen och lyssna på Barncancerfondens arbete med native advertising där vi delar med oss av aktuella trender och färska exempel. Seminarium: Do's and don'ts — Juridisk uppdatering med MarLaw 13 feb: Vi går igenom de viktigaste rättsfallen och lagstiftningsförändringarna det senaste året som har direkt påverkan på ditt företags möjligheter att använda marknadsföring som konkurrensmedel. Nätverket Beteendedesign: Marknadsavdelningar blir beteendedesigners 12 februari: Så får du dina kunder att köpa mer, oftare och till högre pris med beteendedesign.

    Blåsmusik on Spotify

    Frukostseminarium: Den digitala omställningen 24 januari: Simon Beyer, författare till boken Den digitala omställningen, föreläser om hur du bättre kan förstå digitaliseringens innebörd, risker och möjligheter. Nätverket Employer Branding: Boosta utvecklingen av ditt employer brand! Omställningen till e-handeln skapar efterfrågan på nya kompetenser och då främst utvecklare, analytiker, statistiker men även chaufförer och truckförare.

    Handeln som arbetsplats blir alltmer avancerad och mer utbildning kan behövas idag jämfört med tidigare.